La intel·ligència lògic matemàtica implica la capacitat d’utilitzar de manera gairebé natural el càlcul, les quantificacions, proposicions o hipòtesis etc., És a dir el raonament lògic. Aquesta intel·ligència està més desenvolupada en els comptadors, matemàtics, programadors d’ordinador, analistes de sistemes o persones que fan servir els números i el raonament de manera efectiva.
Inclou:
Inclou:
• Càlculs matemàtics.
• Pensament numèric.
• Solucionar problemes, per a comprendre conceptes abstractes.
• Raonament i comprensió de relacions.
Els nens, que sobresurten en la intel·ligència lògico-matemàtica pensen en forma numèrica o en termes de patrons i seqüències lògiques, si pubertat, evidencien una gran capacitat de pensar de forma altament abstracta i lògica, analitzen amb facilitat plantejaments i problemes. En etapes superiors destaquen en la seva habilitat per fer càlculs numèrics, estadístiques i pressupostos amb entusiasme.
Els encanten fer preguntes sobre fenòmens naturals, ordinadors i tracten de descobrir les respostes als problemes difícils.
Necessiten:
• Pensament numèric.
• Solucionar problemes, per a comprendre conceptes abstractes.
• Raonament i comprensió de relacions.
Els nens, que sobresurten en la intel·ligència lògico-matemàtica pensen en forma numèrica o en termes de patrons i seqüències lògiques, si pubertat, evidencien una gran capacitat de pensar de forma altament abstracta i lògica, analitzen amb facilitat plantejaments i problemes. En etapes superiors destaquen en la seva habilitat per fer càlculs numèrics, estadístiques i pressupostos amb entusiasme.
Els encanten fer preguntes sobre fenòmens naturals, ordinadors i tracten de descobrir les respostes als problemes difícils.
Necessiten:
• Coses per manipular.
• Coses per explorar i pensar.
• Coses per investigar.
• Coses per classificar, seriar, comparar.
Com estimular:
• Generar ambients propicis per a la concentració i l’observació.
• Explorar, manipular, vivenciar qualitats dels objectes.
• Descobrir els efectes sobre les coses.
• Descobrir les seves característiques.
• Identificar, comparar, classificar, seriar objectes d’acord a les seves característiques.
• Jugar a les endevinalles qui se’n va anar?
• Definir sensorialment les coses a partir de preguntes:
o Com se sent?
o A què s’assembla?
o Què no és?
o Què et recorda?
• Incloure en el nostre parlar quotidià conceptes de seqüència temporal:
o "Primer"
o "Després"
o "Finalment"
• Realitzar jocs de repartir un a un.